مشاوره و پشتیبانی: 09120758699

ارسال رایگان سفارشات بیشتر از 800 هزار تومان امکان بازگشت کالا تا 7 روز پس از خرید ضمانت اصالت کالا

مشاوره و پشتیبانی: 09120758699

Blog

چرا رنگ کرم پودر نارنجی می شود؟ و چگونه از این موضوع جلوگیری کنیم؟

چرا رنگ کرم پودر نارنجی می شود؟ و چگونه از این موضوع جلوگیری کنیم؟

برای اینکه بتوانیم جلوی نارنجی شدن رنگ پوست را بگیریم اول باید ببینیم چرا این اتفاق رخ می دهد؟

پیدا کردن رنگ مناسب کرم پودر از میان برندهای مختلف خودش به اندازه کافی کار سختی است و هنگامی که انواع مختلف کرم پودرها، پرایمرها و تزریق های مختلف جهت مراقبت های پوستی را اضافه کنیم انتخاب تقریبا غیر ممکن می شود.

یکی از بدترین اتفاقات مربوط به کرم پودر این است که همه چیز بعد از آرایش خوب بنظر می رسد اما بعد از چند ساعت رنگ پوست نارنجی می شود!

دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد، اما خبر خوب اینکه، می شود از آن جلوگیری کرد. در ادامه توضیح خواهیم داد چرا کرم پودر نارنجی می شود، همچنین راهکارهایی برای جلوگیری از نارنجی بنظر رسیدن پوست ارائه می دهیم.

چرا کرم پودر نارنجی می شود؟

همانطور که گفتیم دلایل زیادی برای تغییر رنگ کرم پودر ها به نارنجی وجود دارد. یکی از مهمترین دلایل این تغییر رنگ چیزی نیست به جز اکسیده شدن کرم پودر. فرآیند اکسیداسیون به این دلیل رخ می دهد که کرم پودر شما در معرض هوا قرار می گیرد. در نتیجه کرم پودر شما تیره تر و نارنجی می شود. این اتفاق ممکن است بعد از استفاده و یا حتی در زمانی که هنوز در ظرف خودش هست هم بیفتد.

کرم پودر شما حتی ممکن است به دلیل بافت پوست شما نیز اکسید شود. چربی اضافی یکی دیگر از دلایلی است که به سبب ترکیب شدن با کرم پودر فرمول آنرا تغییر می دهد و باعث می شود آرایش شما نارنجی به نظر برسد.

آرایش شما همچنین ممکن است نارنجی بنظر برسد در زمانیکه از کرم پودری استفاده می کنید که برای پوست شما خیلی تیره است و یا تن رنگی آن مناسب شما نمی باشد. اگر رنگ پوست شما سرد و یا خنثی است، استفاده از کرم پودر با تناژ گرم باعث می شود آرایش شما نارنجی بنظر برسد.

با این حال برخی نیز دوست دارند که آرایش گرم و رو به نارنجی داشته باشند – اگر شما رنگ پوست زردی دارید، کمی رنگ نارنجی گرما را برای آرایش شما به ارمغان خواهد آورد – برای رنگ پوست اکثر خانم ها تناژ زیتونی و خنثی بهتر از رنگ های خیلی گرم است. یکی از ترفندهای آرایشگری حرفه ای توجه به این نکته است که آرایش تا چه حد به رنگ طیف های قهوه نزدیک است. چه یک قهوه سبک با شیر چه یک قهوه اسپرسو تلخ، نباید خیلی به رنگ قرمز نزدیک باشد.

اگر که یک آرایشگر حرفه ای نیستید شاید گفتن این موضوع از انجام آن ساده تر باشد، پس بنابراین حداقل به این قانون ساده پایبند باشید: برای شفاف ماندن پوست، همیشه مطمئن شوید که کرم پودرتان را با رنگ پوستتان ست کنید.

۵ پیشنهاد برای جلوگیری از نارنجی شدن کرم پودر

اکنون که متوجه شدیم چرا کرم پودر نارنجی می شود، می توانیم از این اطلاعات برای جلوگیری از این موضوع استفاده کنیم. این ۵ راهکار را برای جلوگیری از تغییر رنگ کرم پودرتان دنبال کنید.

۱. رنگ کرم پودر مناسب را انتخاب کنید

علت آن را پیشتر با هم متوجه شدیم. همانطور که گفتیم یکی از مهمترین کارها برای جلوگیری از نارنجی بنظر رسیدن کرم پودر انتخاب درست رنگ کرم پودر و ست کردن آن با رنگ پوستتان است. احتمالا رنگ پوست خودتان را می شناسید (رنگ خنثی صورتتان)، پس زمانیکه ته رنگ پوست خودتان را بتوانید تعیین کنید (منظور رنگدانه هایی که به پوست شما می آید)، قادر خواهید بود طیف کرم پودر مناسبتان را پیدا کنید.

۲. از کرم پودر بر روی پوست بدون چربی استفاده کنید

اگر کرم پودرتان نارنجی بنظر می رسد، می تواند به وضوح نشان دهنده این موضوع باشد که پوست شما دارای چربی اضافه است. شما دیگر می دانید که صورت چرب می تواند باعث تغییر رنگ کرم پودر شود. پس خیلی اهمیت دارد که گام اول روتین پوستی صحیح برداشته شود.

برای شروع می توانید از دستمال های پاک کننده استفاده کنید، سپس پرایمر مات کننده آرایش می تواند باعث کاهش چربی از سطح پوست شود. حتما از پرایمر های مات کننده فروشگاه اندریمان که ماندگاری بالایی دارند، بازدید نمایید.

۳. کرم پودر خودتان را با تثبیت کننده آرایش هماهنگ کنید

استفاده از تثبیت کننده آرایش یک راه هوشمندانه برای جلوگیری از آرایش صورت نارنجی است. این محصول مهم آرایشی، کرم پودر را در جای خود ثابت نگه داشته و چربی اضافی را جذب می کند. همچنین باعث محافظت از اکسیده شدن کرم پودر می شود و اجازه نارنجی شدن را نمی دهد. انتخاب پودر فیکس با برند مشابه کرم پودر نیز نتایج بهتری در جلوگیری از نارنجی شدن آرایش خواهد داشت.

۴. کرم پودرتان را با توجه به فصل تغییر دهید

از آنجاییکه استفاده از کرم پودر تیره تر از پوستتان باعث می شود آرایشتان نارنجی بنظر برسد، مهم است که یاد بگیرید چگونه کرم پودرتان را بصورت فصلی عوض نمایید. در ماه های تابستان معمولا زمان زیادی را در فضای باز می گذرانیم که این باعث برنزه تر شدن پوست می شود. کرم پودری که در زمستان استفاده می کنید قطعا کارایی لازم برای ماه های گرم تابستان را ندارد.

هر خانمی می بایست چند رنگ کرم پودر با بافت های مختلف بر روی میز آرایش خود داشته باشد. رنگهای تیره تر برای زمانی که برنزه تر هستید. رنگهای روشن تر که معمولا در زمستان استفاده می شوند در تابستان می توانند بعنوان هایلایتر بر روی برجستگی گونه ها، زیر چشم ها و در منطقه T استفاده شوند. اگر محصول خیلی گرم یا خیلی نارنجی است براحتی می توانید از آن برای برنزه کردن استفاده نمایید، حتی اگر کرم پودر مایع باشد.

۵. اکسیده شدن کرم پودرتان را بررسی نمایید

با توجه به اینکه اصلاح و کاور آرایشی که نارنجی می شود در زمانی که شما بیرون از منزل هستید کار بسیار دشواری است، هوشمندانه تر است که قبل از استفاده، اکسیده شدن یا نشدن کرم پودرتان را بصورت دقیق بررسی کنید. کرم پودرتان را روی مچ و یا بازویتان بکشید و چند ساعتی صبر کنید تا ببینید تغییر رنگ می دهد یا نه. اگر اکسیده شده است، در فکر تعویض کرم پودرتان باشید.

منبع: lorealparisusa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من